Watersport vereniging de Mars

JEUGDZEILEN

LEREN ZEILEN? MELD JE BIJ ONS AAN!!

Ieder jaar organiseert “WSV De Mars” drie zeilweken voor kinderen van 9 tot en met 13 jaar. De groep bestaat uit maximaal 22 kinderen en 4 zeilinstructeurs. Deze zeilweken zijn jaar na jaar voor zowel de kinderen als de instructeurs een week vol plezier op en rondom het water. De kinderen zullen in een Optimist leren zeilen. Dit is een licht en wendbaar maar stabiel en veilig bootje. Dit maakt hem zeer geschikt om in te leren zeilen, maar ook om meer uitdaging te bieden aan de wat meer gevorderden onder ons. De bedoeling van de zeilweek is om kennis te maken met het zeilen, of je zeilkunsten te vergroten, en vooral ook veel waterpret te beleven.

De eerste dag gaan de kinderen altijd per tweetal in een bootje zodat ze elkaar een beetje kunnen helpen. De rest van de week zullen ze allemaal hun eigen bootje hebben waar ze ook zelf verantwoordelijk voor zijn; het bootje goed vast leggen, hozen, en zeil- en nachtklaar maken horen daar onder andere bij. Na de eerste dag wordt de groep in tweeën gedeeld, waarbij de eerste groep ’s morgens theorie heeft en de tweede groep het water op gaat. ’s Middags wisselen zij dan om. De theorie lessen zijn belangrijk om de kinderen de basis principes van het zeilen bij te brengen. Denk daarbij aan knopen, voorrangsregels, windrichtingen en de daarbij behorende zeilstanden. Ook hierbij is er een ander programma voor kinderen die al kennis hebben of de informatie snel oppikken. De theorielessen worden zo veel mogelijk spelenderwijs gegeven. Het is immers vakantie!

Aan het eind van de week zullen de kinderen een zeil en knopen examen afleggen. Hier gaat het er vooral om dat ze aan ons en aan de examinator laten zien wat ze allemaal geleerd hebben die week. Voor sommige kinderen is deze dag extra spannend, maar wat de instructeurs door de week heen hebben gezien van een kind weegt ook mee bij de examinering. Ieder kind ontvangt dan een certificaat van Jeugdzeilen de Mars, waarop is afgevinkt welke vaardigheden het kind succesvol heeft laten zien gedurende de week. Deze vaardigheden zijn gebaseerd op de normen van het CWO, en de examinator volgt ook deze normen.

Het team bestaat uit 4 instructeurs die allemaal met ontzettend veel plezier les geven. Neem voor een impressie van eerdere zeilweken een kijkje op onze Facebook-pagina : https://www.facebook.com/jeugdzeilenzutphen/

Op dit moment heeft watersportvereniging "De Mars" nog voldoende plek in alle twee de weken waarin kinderen van 9 t/m 13 jaar leren zeilen.

Als u geïnteresseerd bent en een leuke, leerzame vakantieweek voor uw kind wilt bent u welkom bij waterspotvereniging "De Mars".

Evenals voorgaande jaren organiseren wij in de zomervakantie van 2024 weer twee weken lang zeillessen voor kinderen van 9 t/m 13 jaar.

De lessen zijn van maandag t/m vrijdag van 10.00 – 16.00 uur, op de zaterdag daaraanvolgend worden de verrichtingen van de kinderen beoordeeld naar de algemeen geldende eisen die gesteld worden aan goed zeilen en aan de veiligheid op het water.

In één zeilweek kunnen maximaal 22 kinderen worden geplaatst. Alle lessen worden verzorgd door 4 instructeurs. De theorielessen worden steeds afgewisseld met praktijklessen, zodat het geheel tot een gezellige, leerzame en spannende week wordt gemaakt.

De lesweken in 2024 zijn:

• Week 33, van   12 t/m   17 augustus
  • Week 34, van   19 t/m   24 augustus

De kosten per week, incl. het lesboek, de certificaten en drinken en een koekje of snoepje tussendoor bedragen € 195,-.

Wilt u meer informatie over dit leuke zomerevenement ontvangen? Neem dan contact op met WSV de Mars afd. Jeugdzeilen via mail  sramedneliezdguej.[antispam].@gmail.com

Wilt U deelnemen dan kunt U het Inschrijfformulier Jeugdzeilen online invullen en verzenden. Voor ieder kind graag 1 apart formulier gebruiken !

De inschrijvingen zijn van start gegaan! Alleen volledig ingevulde formulieren zijn geldig en worden in volgorde van binnenkomst behandeld.

De deelname is na betaling pas definitief!

Volg ons op facebook

Volg ons op Facebook

Aanvraag lidmaatschap

Jeugdzeilen

Tichelerstraat 15

7202 BC Zutphen

Postbus 4132 7200 BC Zutphen

Telefoon haven: 0575-515480

Klik HIER om uw aanvraag om lid te worden van onze watersportvereniging De Mars via deze site in te dienen. Klik op onderstaande link om het formulier te downloaden.aanvraaglidmaatschap.

lidmaatschap

Evenals voorgaande jaren organiseert Watersportvereniging De Mars in de zomervakantie  weer drie weken lang zeillessen voor kinderen van 9 t/m 13 jaar.

Zeilkamp